Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užívání žvýkacího tabáku u studentů středních škol
Stehlíková, Kateřina ; Šejvl, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kulhánek, Adam (oponent)
VÝCHODISKA: Žvýkací tabák se řadí mezi bezdýmné tabákové výrobky, který obsahuje látku nikotin. Nikotin je návyková látka a je jednou z nejčastěji užívaných návykových látek v běžné populaci. Studenti středních škol je skupina mladých lidí, kteří mohou být tímto tabákovým výrobkem osloveni. CÍLE: Cílem práce bylo zjistit a zmapovat vzorce užívání žvýkacího tabáku u studentů středních škol, tedy zda mají studenti středních škol zkušenosti se žvýkacím tabákem a případně v jaké míře tabák užívají. METODY: Data byla sbírána pomocí kvantitativního dotazníkového výzkumu, který byl vytvořen pomocí online dotazníkového nástroje Google forms. Dotazník byl uveden na sociálních platformách Instagram a Facebook. Získaná data byla nadále podrobněji zpracována v programu MS Excel. VÝSLEDKY A ZÁVĚR: Výzkumu se celkově zúčastnilo 304 respondentů, z tohoto počtu byli tři respondenti vyřazeni z toho důvodu, že nesplňovali kritéria pro zařazení. Celkový počet respondentů, kteří byli zařazeni do výzkumu bylo tedy 301, z toho 231 (77 %) žen a 70 (23 %) mužů. Z celkového počtu uvedlo zkušenost se žvýkacím tabákem 128 (42,5 %) respondentů. Nejčastějším věkem první zkušenosti bylo mezi 15 až 18 rokem, které uvedlo 92 (71,9 %) respondentů. 96 (75 %) respondentů ze 128 uvedlo, že první jejich zkušenost se žvýkacím tabákem...
Vzorce užívání žvýkacího tabáku a nikotinových sáčků u sportovců: on-line dotazníková studie
Šatochinová, Kristýna ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Jandáč, Tomáš (oponent)
VÝCHODISKA: Nikotin je v běžné populaci jednou z nejčastěji užívaných návykových látek. Dostupných informací o užívání žvýkacího tabáku, a především nikotinových sáčků není mnoho. Stejně tak není mnoho studií o užívání těchto produktů u sportovců. CÍLE: Cílem práce bylo zmapovat vzorce užívání žvýkacího tabáku a nikotinových sáčků u sportovců, konkrétně u amerických fotbalistů a ledních hokejistů. METODY: Kvantitativní dotazníkový výzkum realizovaný s pomocí on-line dotazníkového nástroje Survio. Dotazník byl distribuován přes členy vybraných sportovních týmů, amerického fotbalu a ledního hokeje, trenéry nebo týmovými e-maily. VÝSLEDKY: Výzkum tvořilo 219 respondentů, 114 amerických fotbalistů a 105 ledních hokejistů. Se žvýkacím tabákem má zkušenost 65 (57%) amerických fotbalistů a 53 (50%) ledních hokejistů. S nikotinovými sáčky má zkušenost 49 amerických fotbalistů a 43 ledních hokejistů. Se žvýkacím tabákem se respondenti průměrně poprvé setkali v 19 letech, s nikotinovými sáčky v 21 letech. Z výzkumu dále vyplynulo, že 21 (33%) z 65 hráčů amerického fotbalu a 19 (36%) z 53 hráčů ledního hokeje užívajících žvýkací tabák, tento produkt užívá denně. 17 (35%) z 49 hráčů amerického fotbalu a 14 (33%) z 43 hráčů ledního hokeje užívajících nikotinové sáčky, tento produkt užívá denně. Z 65 amerických...
Marketingová komunikace nikotinových výrobků v českém prostředí
Gočíková, Natálie ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Kulhánek, Adam (oponent)
C1 - Internal use Abstrakt Cílem této bakalářské práce je poskytnout ucelený pohled na působení nikotinových produktů na českém trhu. V teoretické části práce je charakterizován tabák, nikotin a jejich účinky na lidský organismus, popsána je také historie užívání tabáku a jeho vývoj. Je předložen základní přehled dosavadních poznatků ohledně závislosti na nikotinu, motivace k jeho užívání a stručně představena základní preventivní opatření a státní legislativa týkající se působení tabákových a nikotinových produktů na našem trhu. Dále jsou představeny konkrétní příklady na tabákové produkty z historie a ukázky protikuřáckých kampaní z Česka i ze světa. Poslední kapitola teoretické části se věnuje vlivu reklamní komunikaci nikotinového průmyslu na děti a mladistvé. Praktická část je zaměřena na aktuální reklamní komunikaci vybraných značek a blíže specifikuje nikotinové produkty. Tato část práce má za cíl zmapovat aktuální komunikaci HTP značek IQOS, glo a e-cigaret v Česku. K tomuto účelu je popsána komunikace značek na sociálních sítích, v proběhlých kampaních, zveřejněných publikacích a na webových stránkách, kde společnosti působí. V závěru práce je shrnuto, jak nikotinové produkty na českém trhu aktuálně působí a identifikována současné situace dle zjištění, která byla popsána v praktické části.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.